Od zera do e-commerce mastera!

Własny biznes od zawsze kojarzył się z wysokim wkładem własnym, który należało zainwestować na początku prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Jednak gdy nadeszła era internetu, stało się to o wiele prostsze oraz tańsze. Tradycyjne półki sklepowe zostały zastąpione przez listę produktów w sklepie internetowym, a płatności internetowe wyparły gotówkę. 

Sklep internetowy – biznes z niewielkim wkładem.
Niskie koszty założenia oraz utrzymania sprawiły, że tworzenie sklepów internetowych stało się na tyle popularne, że obecnie istnieje tysiące sprzedawców, o których możemy nawet nie mieć pojęcia. Sprzedają oni wszystko – od ubrań, aż po jedzenie. Zakładając swój sklep internetowy nie musimy martwić się o lokal – do założenia sklepu wystarczy nam bowiem domena oraz serwer, na którym zainstalujemy odpowiednie oprogramowanie. Nie musimy również stać za kasą. Klienci z kolei dostają swoje produkty bezpośrednio pod drzwi własnego domu. Jedyne co leży na naszej głowie, to obsługa sklepu oraz w większości jego promowanie.

Jak wypromować sklep?
Wygoda korzystania oraz możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu sprawiły, że zakupy w sieci stały się bardzo popularne wśród ludzi. Jednak w przeciwieństwie do lokalnego sklepu, aby być zauważeni przez innych, musimy większą uwagę przyłożyć do marketingu, bowiem promowanie sklepu internetowego nie należy do najprostszych.

Pozycjonowanie sklepu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to coraz twardszy orzech do zgryzienia. Rosnąca konkurencja i wysokie nakłady na pozycjonowanie sprawiły, że nie łatwo jest się wybić. Tego typu działania zazwyczaj zleca się zewnętrznym firmom, które zajmują się pozycjonowaniem. Bez specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia pozycjonowanie sklepów internetowych jest niemal niemożliwe.

A może płatne reklamy?
Promowanie sklepu internetowego poprzez pozycjonowanie wymaga wielu miesięcy pracy na zobaczenie pierwszych efektów naszych działań. Co prawda tego typu działania dają długotrwałe efekty, jednak na początku naszej działalności zależy nam na jak najszybszym pozyskaniu dochodu. W tym celu stosuje się płatne reklamy, które w przeciwieństwie do pozycjonowania, dają natychmiastowe efekty, Ich wadą jest jednak to, że gdy przestaniemy płacić, tracimy natychmiastowo całą naszą widoczność oraz ruch, który w ten sposób pozyskiwaliśmy. Dlatego płatne reklamy stosuje się przeważnie jako dodatek do pozycjonowania i nigdy nie powinny one stanowić głównego źródła ruchu na naszym sklepie internetowym.

Wpis powstał na zlecenie freshseo.pl